Selasa, 12 November 2013

HONEYMOON KE BALI(DAY 4)

Hari last di Bali pagi tu kami sempat lagi pi jenjalan dan shopping utk abiskan duit rupiah yg masih berbaki. Di awal pagi kami breakfast di Nasi Pecel Bu Tinuk. Sedap juga mkn kat sini. Murah2....kedai ni siap bagi harga mcm tiket gitu. Senang nak byr kat kaunter tunjuk tiket harga tu jer. Macam nasi campur juga le cuma istimewanya ada pecal jika sapa2 nak le. Ikut suka kalau tak nak pun tak apa pecal tu. Mmg sedap pecal jawa ni. Ada letak cekur lagi....hmm aromanya menyerlah....gambaq? Ada tangkap tapi dalam folder mana pun tak tau nak upload tak jumpa2 la pulak. Terlalu byk gambaq sgt. Tu la pasal.....

Selepas sarapan pagi kami gi shopping lagi kat Matahari Departmenstore tu. Hai En Somi nak beli baju kojenye pulak...beli suar bagai. Boleh tahan juga harganya jika dibandingkan dengan Msia. Boleh le jika nak beli sikit.  Kami shopping pun kelam kabut juga sbb nak berkejar balik hotel lagi utk bersihkan diri utk ke airpot. Flight kami jam 7.15ptg gitu. Kami habiskan masa shopping dan makan tengahari pula di restoran masakan Sunda iaitu Pawon Pasundan. Mmg sedap juga. Boleh le sbb dah lapaq makan laju je le....kat restoran ni ada set set dia. Pilih je mana suka. Harga? Boleh tahan dan mampu milik. In Sha Allah.....

Ini lah lauk2nya. Akak rasa mcm pernah mkn kat Bandung tu iaitu di Kampung Daun. Makan macam ni la. Lebih kurang sama la kan. Janji kenyang makan dan bebaloi. Sampai tak larat nak makan.

Lepas makan terus balik ke hotel lebih kurang jam 2.30ptg dah. Ha...nak tau kan sbb apa akak tak check out jam 12th. Kan akak ada satu mlm lagi boleh tdo kat hotel ni sbb dah bayar. Tapi kena balik awai sehari. Tu la pasal...Kami mandi dan solat di hotel selepas tu baru kami dihantar ke airpot pada lebih kurang jam 4.00 ptg. Sampai di airpot terus check in bagage. Dan pi jenjalan lagi kat airpot tu. Hari yang kami nak balik tu kat airpot mmg kelam kabut sikit sbb VIP2 APEC dah sampai. Kebetulan pula flight delay 2jam. Punya la tu naik kematu bontot dok lama2. Nak buat camna kan kena tgu la jugak. Nak balik kannnn....

Ni masa kat airpot waktu Magrib akak dok perhati satu kedai tu pemilik kedai tu dok sembahyang. Macam tu rupenya deme sembahyang. Lepas tu direnjis-renjis air kat barang2 dalam kedai nya tu. Pelaris kot. Depa ni sembahyang tak kira masa main ikut dan ja.

Flight kami delay AA tak bagi mkn pun. Semua flight delay pada hari tu. Singapore airline pun delay tapi depa dapat KFC percuma. Akak ni dok tgk la igt kot AA nak bagi KFC juga tgu nye tgu abok pun tarak. Tak macam akak pi Perth ari tu flight delay siap AA bagi baucer untuk makan lagi sebanyak AUD20. Hah dah tak larat nak mkn pula. Asyik beli air dan seafood bucket jer.

Flight akak mlm tu delay hga jam 9.15mlm baru bertolak ke KUL. Jadi akak sampai lebih kurang jam 12.30mlm. Alhamdulillah...safe landed. Turun2 kat airpot terus solat jamak Magrib dan Isyak. Pas tu singgah makan kat R&R Dengkil. Dah lapaq sgt. Kedebuk kedebak sampai umah jam 2.30pg la juga.....sib baik cuti lg sok nya.....hmmm zzzzzzz dgn nyenyaknya. Itu lah citer serba ringkas mengenai trip Bali akak. Terima kasih kerana singgah dan baca blog akak yang bahasa nya carca marba ni. Tgu lg utk next entry akak bercuti ke Tokyo pulak....Bye....