Sabtu, 15 Mac 2014

TRAGEDI MH370 8HB MAC 2014

hari-ke-7

Assalamualaikum semua....apa khabar? Harap harap semua berada dlm keadaan baik2 belaka. Dah masuk 8 hari masih tak jumpa2 lagi pesawat ni. Kemanakah pergi menghilang? Hanya Allah yang satu dapat memberikan jawapan nya. 

Tanggal 8hb Mac 2014 (Sabtu) kita dikejutkan dengan kehilangan pesawat ni. Kesemua crew beserta penumpang seramai 239 orang masih dlm pencarian. Akak juga terasa tempiasnya bersimpati kepada keluarga yang menerima nasib malang ini. Hanya ungkapan sabar dalam ketentuannya dan redho dengan apa yang bakal dijumpai yang boleh akak titipkan bersama. 

Photo

Sudah tentu kita semua merasa curiosity. Sudah pasti juga kita tdk dpt tdo lena selagi misteri ini belum terjawab. Namun yakin lah dengan Allah swt kerana Allah telah mengatur rencana yang terbaik sebagai jalan untuk kita lebih mendekatinya. Ya Allah jgnlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami.


Ihsan dari Ustaz Mohd Hasnil Abu Bakar.

Alhamdulillah. ..

"Saat sempit dadamu dengan susahnya hidupmu akan dunia...
Jangan engkau berkata ( Ya tuhan, aku berhadapan dengan masalah yang besar, tetapi katakanlah...... wahai masalah, aku memiliki Allah yang Maha Besar) "

الله اكبر

Photo

Photo: Yakin dengan pertolongan Allah

Akak berharap agar semua keluarga yang terlibat bersedia untuk terima segala teori mengenai MH370. Akan tetapi akak tidak menyangka bahawa dgn kemodenan peralatan yang canggih2 ini yang dibantu dgn semua negara maju tak dpt juga membuktikan kesahihan pesawat yang hilang tersebut. Oleh itu kuasa Allah swt adalah segala-galanya. Allah lebih mengetahui dan berkuasa. Amin.

Sama2 lah kita berdoa semoga semuanya SELAMAT. Amin.

Salam sayang,






Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

© MY JOURNEY | Design By MaiGraphikDesign