Ahad, 26 Mei 2013

SWITZERLAND HERE I COME.......DAY 1

Assalamualaikum semua dan selamat sejahtera....Akak memang bercita-cita nak pi melawat Switzerland satu hari nanti. Alangkah seronoknya akak dapat tunaikan hasrat di hati akak dan dapat jejakan kaki akak kat Negara itu. Hakikatnya semua org pasti ada menyimpan keinginan dan impian untuk menjejakkan kaki ke Switzerland yang terkenal dengan Banjaran Alps nya dan digambarkan negara yang indah permandangannya. Itulah yang akak rasakan betapa bertuahnya akak dapat pergi ke sana yang membuatkan hati akak sangat sangat teruja.
Jom layan gambaq....yang boleh menceritakan segalanya....


Dalam perjalanan dari pagi untuk bertolak dari Paris ke Bandar Interlaken memakan masa lebih kurang 7-8jam gak. Kami naik coach dan singgah di Mulhouse satu tempat hentian rehat di sebelah highway. Sungguh cantik permandangannya tak jemu mata memandang. Walaupun rasa mengantuk mata ni ku tahankan jua demi untuk menikmati keindahan alam semulajadi yang telah diciptakan oleh Allah swt. Subhanallah sungguh indah ciptaan MU.





Kami bawa bekal nasi dan serunding serta Brahims. Makan didalam restoran dihentian rehat ni. Mat Saleh dan Minah Saleh semua pandang semacam je. Kami pun takut2 juga...bukan apa takut kena marah la pulak...tapi semua buat selambe je...makan cepat2 buat bodo jer...he..he..he...kenyang suda....Bukan apa dihentian rehat dan restoran ni makanan mmg tak halal yg halalnya cuma ayaq ja...tak kan nak minum ayaq sampai kembong kot...patut2 la...







Hah dah sampai border Switzerland la kot...tu ada tulisan Willkommen. Kami singgah lagi kat hentian rehat ni yang ada kedai jualan souvenir dan macam-macam lagi. Kat sini tandas dia mahai weh....mahai pun mahai le nak uat camner kan kan kan terpakse le juge dah nak ke tandas....1.2CHF lebih kurang RM3.00 le sekali masuk.



































Dah sampai hotel cantik permandangannya.




Hotel Schonbuhl, Wilderswil yang kami duduk







Kami sampai dah lewat petang. Perkara no 1...WIFI hah dekat hotel ni kene beli barang kat mini bar dia baru dia bagi password. Pastu wifi ni kalau kat lobby kita duduk dan guna laju le bila naik tdoq kat hotel hmm lembab dan tak leh akses. Kami beli coklat satu je...kami bijak jugak pas tu kongsi password ramai2. Ha ha...sok pg bila nk buka password dah ditukaq...lg bijak org hotel ni...he..he.he.ee..  Mlm tu kami tak ke mana2 pun dinner kat hotel je....mkn omputih mkn jagung dan bit. Masa mkn tak leh buka hp tidak dibenarkan dlm dining room. Ni kene akur sbb desiplin waktu mkn.... Akak tak mkn pun sbb tak kene ngan tekak akak. Last2 msk nasi dlm bilik hotel dan kami mkn dgn bekalan yg dibawa...hmmmm pak Brahims....lg sdp. Akak rase cukup la sampai disini sok kita sambung lg entry ni hari kedua akak kat Switzerland ni.....tgu tau...

to be continue....
Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

© MY JOURNEY | Design By MaiGraphikDesign