Ahad, 25 November 2012

AN EVENING IN CAMERON HIGHLAND...

Cuti Raya Cina yang lalu iaitu pada 23 Januari 2012, kami sekeluarga bercuti ke tanah tinggi Cameron Highland, Pahang. Sebenarnya kami tak plan pun nak pergi ke CH tu....saja-saja nak jalan je....sebab cuti lama sangat. Bila semua anak-anak dah bersetuju nak pergi kami pun bertolak diawal pagi. Kami ikut Simpang Pulai kerana jalannya tak lah teruk sangat.... jauh la sikit jika dibandingkan ikut Tapah. Bila balik kami turun ikut Tapah pula.

Tunggu anak2 dari Shah Alam di hentian R&R Rawang.



Mula-mula kami singgah di Ladang Strawberry. Kami tengok2 je dan ambil gambar. Kalau nak petik Strawberry pun boleh kene bayar tak salah aku RM30 sebakul kecik.



Bersama anak2 semua....
Cuaca memang cantik dan menarik....

Hari yang kami pergi tu CNY jalan semua jam kat atas CH tu....jam gile...berjam-jam baru sampai ke satu bandar. Apa lagi dah boring singgah minum teh di Bharat Plantation. 



Lepas minum teh apa lg posing le...



Kami tak larat panjat tinggi2 duduk kat bawah je...



Ade gaye tak jadi pemetik daun teh...

Lepas tu kami melawat ladang cactus pula. Bermacam-macam cactus berlainan jenis dan saiz. Ada yg bulat, lonjong, kecil dan besar. Woish berduri lagi...tajam.




Jumpa Maria Masniza Abd Manaf member ofis..



Cactus yang dah keluar bunga.



Sungguh indah bunga-bungaan ciptaan Ilahi....


Gadis jual bunga....
Cendawan bewarna....cukup unik...

M, Bua, Dhia, Me, My Hubby, Mus, Mas dan Syira....Najmee dan Mai tak ade....

Hmmm jumpe tempat keje....la  pulak....mane2 pun ade....

Sebelah petang kami pun beansur turun sambil membeli sedikit sayur-sayuran dan buah2an. Kami turun ikut Tapah....Selamat Tinggal Cameron Highland...sungguh menarik dan seronok walaupun pergi tidak bermalam di sana. Hingga jumpa lagi di lain masa.....Bye...bye...bye....
Komen
1 Komen

1 ulasan:

JAMMNASHUKI berkata...

Bercuti bersama anak-anak.....

© MY JOURNEY | Design By MaiGraphikDesign