Sabtu, 10 November 2012

PERTH, WESTERN AUSTRALIA DAY 1 ( CONTINUE )

Perth merupakan ibu negeri Australia Barat. Penduduknya lebih kurang 1.6juta orang menjadikan Perth sebuah bandar terbesar di Australia Barat. Perth diasaskan pada 11 Jun 1829 oleh Kapten James Stirling sebagai pusat pentadbiran penempatan bebas Koloni Swan River.Sejak itu Perth masih berfungsi sebagai pusat pentadbiran Kerajaan Australia Barat sehingga kini.


Tempat tinggal???? Owh aku tumpang rumah anak buah jee...Suraya Huney Aminuddin di Jakovich Circuit Artwell. Rumah dia ada 3 bilik. Cantik rumah-rumah orang-orang Perth ni...dari airport lebih kurang setengah jam jer.....




Kita orang g jalan-jalan naik kete ni la. Yang putih tu kete anak buah yang hijau tu kita sewa. Boleh tahan juga...minyak pun kita semua share ramai-ramai. Selama 5 hari kita tour setelah dikira seorang kita kena bayar $68 AUD seorang. Lebihkurang RM220.00 seorang seramai 10 orang.



Hari pertama sampai sandal anak buah aku Farra Hanna telah putus. Jadi kami terpaksa p cari sliper untuk dipakai. Kita orang g pasaraya yang berdekatan jer...Hmmm harga sliper ni $5 AUD = RM16.00.





Hari pertama 13 Sep 2012, kami dibawa tour Perth City...

Berhampiran Perth Jetty

Hay Street

Berhampiran Perth Jetty
Bell Tower ni terletak berhampian jetty Perth. Tarikan pelancong bila datang ke Perth mesti bergambar di sini. Bila naik atas tower ni akan nampak Swan River dan Perth City. Sungguh cantik permandangannya.
Bell Tower

The Tree Of Life

Di tengah-tengah Bandar Perth...tak silap aku di sini lah tempat shooting Adam dan Hawa.
Me@London Court
Bersama Farra Hanna my niece.


London Court...ala-ala macam London kawasan ni...depa kata la...aku pun tak pernah pi London lg...merase jugak la tengok London Court...Berangan mcm di London la pulak...he..he..he...

to be continue.....
Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

© MY JOURNEY | Design By MaiGraphikDesign